Son güncellenme :24.10.2017 23:52

Anasayfa > Basında Konağımız > Mehmet Ali BİRAND’ın Kaleminden Hacı Şakirler Konağı

19.01.2013 Cts, 19:00

Mehmet Ali BİRAND’ın Kaleminden Hacı Şakirler Konağı

HACI ŞAKİR KONAĞI

Sevgililer Günü aynı zamanda arkadaşım  Emekli Büyükelçi Murat  Sungar’ın da doğum günü. Bir taşla iki kuş vurmak amacıyla  İstanbul’dan bir grup arkadaş, Ankara’dan onlar, orta yerde  buluşalım, haftasonu geçirelim  istedik. Araştırdık, soruşturduk, Mudurnu’da Hacı Şakirler  Konağı’nda karar kıldık.

İyi ki girmişiz.

İstanbullu genç bir işadamına ait olan ve eski Turban’cı Mehmet  Cantürk’ün işlettiği bu 6 odalı pansiyon 155 yıllık. Birde  Yeniceşıhlar köyünde dağ evleri var. Cumartesi sizi öğle vakti  dağ evlerinde  ızgaralarla ağırlıyorlar. Akşam yemeği ve sabah  kahvaltısı otelde. Yöresel yemekler nefis, tereyağ ki artık  yemiyoruz! cennetlik..

Mudurnu’da birde tarihi hamam var, onun da keyfine vardık. Zaten Mudurnu, kendi deyimleriyle “eski Safranbolu”. Konaklar yavaş yavaş restore ediliyor .

İstanbul’dan Mudurnu’ya Akyazı üzerinden  gittik. Göynük   üzerinden döndük. Oraya da bayıldık. Manzara, hele ilkbaharda  enfes. Yollar daha yapılıyor. Göynük tarafı biraz meşakkatli, ama  bitince harika olacak.